Vybraný scénář: Observe and create a ressource
Třídy, ve kterých bude scénář vyučován: 9. A, 9. B
Věk žáků: 14 - 15 let
Vyučovací předmět: informatika, pracovní činnosti, matematika, anglický jazyk
Téma/ Látka: Modelování těles
Aktivity - Learning activities
Dream - V hodině informatiky učitelka představí žákům scénář výuky. Žáci mají za úkol zhlédnout video týkající se daného tématu. Poté si žáci k tomuto tématu vyhledají další informace na internetu (historie, technika skládání, diagramy, axiomy skládání, …).
Observe - V počítačové učebně žáci zhlédnou videa připravená učitelkou. Budou mít možnost se k těmto nahrávkám vrátit i z domova prostřednictvím webových stránek školy (www.skola.touskov.cz).
Reflect - Po zhlédnutí videa žáci ve skupinách (po 3-4 žácích, rozdělení do skupin pomocí Team Up) analyzují informace, které získali a dále seznam informací, které ještě získat potřebují. Rozdělí si role a úkoly v rámci skupiny (učitelku budou informovat prostřednictvím Google Docs).
Explore - Žáci vyhledávají na internetu tělesa, jejichž složení by mohli zaznamenat. Hledají vhodné postupy. K záznamu využijí digitální fotoaparáty. Každá skupina se věnuje jinému tělesu.
Map - Žáci si připraví schéma postupu, který budou realizovat (učitelku budou informovat prostřednictvím Google Docs).
Make - V hodinách informatiky žáci vytvoří výstup na zadané téma – prezentace, do které vloží fotografie, videa, odkazy, diagramy, atd. (Prezentace - MS PowerPoint, Úprava fotografií – dle výběru skupiny Superlame.com, Pixlr.com, Microsoft office Picture Manager, Malování, Photofiltre, axiomy – Geogebra, Úprava videa – Windows Movie Maker).
Ask - Žáci konzultují práci s učitelem průběžně.
Show - V rámci jedné hodiny informatiky prezentují jednotlivé skupiny své výstupy, které se posléze objeví na webových stránkách školy, kde je mohou využít učitelé pracovních činností, žáci, atd. Na závěr jednotlivých prezentací následuje diskuse.